zondag 5 oktober 2008

100000 x bekeken

Het filmpje ''SCANIA truck crash Norway" is het afgelopen nacht voor de honderd duizendste maal bekeken is daar mee mijn best bekeken YouTube filmpje .
Het filmpje bestaat uit een aantal foto's die ik een paar jaar geleden maakte op een regenachtige september dag in Noorwegen onderweg van Oslo richting Bergen op de Rv7.
Een Russische vrachtauto snelde mij met volle vaart voor bij ik toen ik even op een parkeerplaats stond. Even later toen ik verder reed zag ik de truck liggen, in een flauwe bocht van de weg geraakt, in de natte berm en door de drassige ondergrond uit evenwicht geraakt en gekanteld.
Als één van de eerste kwam ik bij het ongeluk, de Russische chauffeur was ongedeerd maar spaak ''geen woord over de grens''. Om de truck weer recht op te zetten moest er een mobiele kraan komen uit het 200 kilometer verder weg gelegen Kongsberg, dus dat duurde uren voor dat die aanwezig was. Afstanden en rijtijden kun in je Noorwegen absoluut niet vergelijken met het vlakke, snelle rechte Nederlandse wegenstelsel.
Om het filmpje wat levendiger te maken heb ik er een Noorse song onder gezet, genaamd Ny Bil (nieuwe auto) van Steinar Engelberktson Band

Geen opmerkingen: